Reklama
Zakup nowości wydawniczych do bibliotek
Portal e-usług bibliotecznych

Ogółem305166
Naszą witrynę przegląda teraz 12 gości

Wizyta w Norwegii w ramach projektu PEACEPAINTING

W dniach 29.05-07.06.2015 młodzież z Białego Dunajca biorąca udział w projekcie „Edukacja Kulturowa społeczności małopolskiej poprzez cykl warsztatów artystycznych – PEACEPAINTING w Polsce i w Norwegii” wraz z pozostałymi uczestnikami projektu i opiekunami, wzięła udział w wyjeździe do Norwegii. Poniżej prezentujemy krótki opis wycieczki. Zapraszamy również do obejrzenia galerii zdjęć, które mimo wszystko nie oddadzą urody tego przepięknego kraju. Pierwszym punktem wycieczki było Oslo, a w nim Park Vigelanda, Galeria Narodowa z ogromną ilością dzieł, w której każdy znalazł coś dla siebie. Jednak najlepszym punktem było Muzeum Muncha, gdzie w tym roku oprócz jego wspaniałych obrazów można zobaczyć również obrazy Vincenta Van Gogha. Ekspozycja jest tak ułożona, że obrazy tematycznie zbliżone można ze sobą porównać. Po zwiedzeniu Oslo nadszedł czas na wyjazd na północ do miejscowości Hattfjelldal, w której swoją siedzibę ma szkoła Saami, czyli ludu lapońskiego zamieszkującego te tereny. Przed szkołą zostały rozstawione namioty lapońskie, w których każdy uczestnik mógł spędzić noc. Uczniowie wraz z nauczycielami przygotowali dla nas moc atrakcji – tworzyliśmy amulety szczęścia, przedstawiono nam częściowo ich kulturę, stroje, obrzędy czy na przykład sposób siadania w namiocie (każda osoba z rodziny ma przydzielone swoje miejsce w namiocie oraz miejsca gdzie siadają goście – w zależności od ważności gościa lub tego czy jest mile widziany lub nie) . Poznaliśmy również kilka słów w języku, który zna tylko 150 osób oraz zwiedziliśmy Centrum Kultury Saami. Następnie przejechaliśmy do miejsca docelowego - na wyspę Herøy, gdzie przyjęły nas norweskie rodziny. Odwiedziliśmy także wyspę Brasøy, na której odbyły się warsztaty malarskie pod okiem artystki Tone Toft i prezesa organizacji Peacepainting – Catrine Gangstø. Wizyta w Norwegii była wspaniałym przeżyciem dla młodzieży oraz dla opiekunów.

drukuj Drukuj | powiadom znajomego Email | odwiedzin: 2435

Znajdź na stronie

marca

piątek

W jakich wydarzeniach organizowanych przez Bibliotekę chciałbyś wziąć udział?

Reklama
"Bezpłatne szkolenia w naszej gminie! Nauczysz się, jak dzięki komputerowi z internetem szukać pracy, zadbać o zdrowie, załatwiać codzienne sprawy, uczyć się, inwestować, odpoczywać, rozwijać swoje hobby i życie duchowe, a także stać się bardziej aktywnym obywatelem. Sprawdź szkolenia on-line, wejdź na stronę: e-mocni.org.pl
Copyright © 2024 Gminna Biblioteka Publiczna w Białym Dunajcu. Wszelkie prawa zastrzeżone.